Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011


Κανείς δεν μπορεί να γνωρίσει την  αλήθεια εκτός από αυτόν που την υπακούει. Νομίζουμε ότι γνωρίζουμε την αλήθεια. Απομνημονεύπουμε εδάφια με το κιλό, όμως αυτό δεν παρέχει καμιά εγγύηση ότι γνωρίζουμε την αλήθεια. Η αλήθεια δεν είναι κείμενο. Η αλήθεια βρίσκεται μέσα στο κείμενο, αλλά χρειάζεται το κείμενο και η υπακοή σ' αυτό δι' Αγίου Πνεύματος ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια στο ανθρώπινο πνεύμα και να γίνει κτήμα του.
Το να διδάσκουμε την αλήθεια της Γραφής  χωρίς την εφαρμογή της είναι λάθος - ηθικά λάθος. Έχω βρεθεί σε βιβλικά σεμινάρια και έχω ακούσει διδασκάλους πολύ μορφωμένους πάνω στη βιβλική διδασκαλία. Παρόλα αυτά έφυγα από κει κρύος σαν κατεψυγμένη ρέγγα. Δεν υπήρχε βοήθεια, στήριξη στο πνεύμα μου, κάτι να ζεστάνει την καρδιά μου. Η αλήθεια μου είχε δοθεί σαν μια θεώρημα της Ευκλείδιας Γεωμετρίας, ή σαν μαθηματική εξίσωση του Πυθαγόρα. Και η απάντησή μου ήταν: "Και λοιπόν τι έγινε; Πάμε να πιούμε καμιά λεμονάδα;"
Έχουμε άραγε συνειδητοποιήσει ότι μπορούμε όντως να δώσουμε στους άλλους μια αντικειμενική αλήθεια σαν ξερό δόγμα χωρίς ηθική εφαρμογή στις ζωές τους; Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο λόγος του Θεού, αν τον θεωρούμε αληθινό, αναφέρεται πρωταρχικά σε εμάς ως αποδέκτες. Κι αυτό σημαίνει ότι απαιτεί να τον υπακούσουμε και να τον εφαρμόσουμε.
Αυτό πραγματικά σημαίνει το "Γνωρίζω την αλήθεια".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου