Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΙΣΤΙΩΝ - A.W.TOZER


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ



Αν και η ανθρώπινη φύση όπως την ξέρουμε τώρα είναι πεσμένη και ηθικά ξεπεσμένη, εξακολουθεί ωστόσο να βρίσκεται στην κορυφή της θεϊκής δημιουργίας. Για κανένα άλλο ον δεν αναφέρεται «Εν εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν.»

Η φύση του ανθρώπου δείχνει ότι αυτός δημιουργήθηκε για τρία πράγματα. Να σκέπτεται, να λατρεύει και να εργάζεται.

Κάτω από την έννοια της σκέψης μπορεί να συμπεριληφθεί κάθε νοητική λειτουργία, από την απλούστερη ενέργεια, μέχρι τη δημιουργία μιας μουσικής συμφωνίας ή την ίδρυση μιας αυτοκρατορίας. Με την ικανότητά του να παρατηρεί, να εξετάζει, να συλλέγει δεδομένα και να συλλογίζεται καταλήγοντας απ’ όλα αυτά σε αίτια, νόμους και αρχές, ο άνθρωπος εύκολα ξεχωρίζει μακράν των υπόλοιπων πλασμάτων της δημιουργίας. Η εξημέρωση της αγρίας ζωής και των δυνάμεων της φύσης, η υπερνίκηση της ασθένειας, η απάλυνση των πόνων και των προβλημάτων του ανθρώπινου οργανισμού - αυτά και πολλά άλλα έχουν επιτευχθεί από τον σκεπτόμενο άνθρωπο που, πάνω στα φτερά της φαντασίας του, τόλμησε να δαμάσει το άγνωστο και να αντιμετωπίσει έννοιες που κανείς πριν δεν είχε αντιμετωπίσει.

Το να δημιουργήσεις από το ακατέργαστο υλικό του κοινού ανθρώπου ένα σκεπτόμενο άνθρωπο, έναν γεμάτο φαντασία και όνειρα άνθρωπο, είναι μια από τις πιο σημαντικές κι επείγουσες ανάγκες της κοινωνίας. Ένα τέτοιο έργο αρχίζει από το νήπιο και συνεχίζεται ακόμη και πέρα από το πανεπιστήμιο. Οποιοδήποτε ίδρυμα, μικρός ή μεγάλο, σημαντικό ή ασήμαντο, αφιερώνεται στην απαραίτητη και σκληρή εργασία του να παράγει σκεπτόμενους ανθρώπους, αξίζει την ευγνωμοσύνη ολόκληρης της ανθρώπινης φυλής.

Αλλά η σκέψη δεν είναι αρκετή. Οι άνθρωποι έχουν επίσης φτιαχτεί για να λατρεύουν, να προσκυνούν και να δοξάζουν το άφατο και υπέρτατο Μυστήριο. Το μυαλό του ανθρώπου δεν είναι το κορυφαίο σημείο της φύσης του. Πάνω από το μυαλό του, είναι το πνεύμα του, αυτό το κάτι μέσα του που μπορεί να αντιληφθεί το υπερφυσικό και με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος μπορεί να ζωοποιηθεί και να εισέλθει σε συνειδητή επικοινωνία με τον ουρανό, να λάβει τη θεία φύση και ν' ακούσει και να νιώσει το άφατο μυστήριο που είναι ο Θεός.

Όταν λοιπόν ένα ίδρυμα αφιερωμένο στην ανάπτυξη και εξέλιξη του σκεπτόμενου όντος προσπαθεί ταυτόχρονα να στρέψει αυτόν το διανοούμενο σε αληθινό προσκυνητή, τότε το χρέος μας προς αυτό το ίδρυμα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Πάρα πολλές σχολές κάθε επιπέδου είναι ικανοποιημένες με το να εκπαιδεύουν τη διάνοια, αγνοώντας ότι έτσι ασχολούνται μόνο με ένα μέρος της ανθρώπινης φύσης - ένα σημαντικό μέρος βέβαια, αλλά μέρος μόνο. Οι σοφοί αυτού του κόσμου που δεν έχουν μάθει να λατρεύουν και να προσκυνούν, είναι απλώς μισοί άνθρωποι, ασχημάτιστοι και ακατέργαστοι. Η περαιτέρω επεξεργασία τους περιμένει το ζωοποιό άγγιγμα του Χριστού να τους αφυπνίσει και να τους δώσει πνευματική γέννηση και ζωή αιώνια.

Όμως ο σκεπτόμενος και προσκυνητής ταυτόχρονα και πάλι δεν είναι ολοκληρωμένος μέχρι να γίνει εργαζόμενος. Σε ένα έργο σαν αυτό της Εκκλησίας, πάντα θα υπάρχει άφθονη και σημαντική εργασία για τον σκεπτόμενο και ευσεβή άνθρωπο. Ηθικά ο κόσμος είναι σα μια βομβαρδισμένη πόλη. Οι δρόμοι είναι μπλοκαρισμένοι, τα κτίρια κείτονται σε ερείπια και οι πληγωμένοι και άστεγοι περιμένουν για θεραπεία από άνδρες και γυναίκες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν μέσα στην απελπισία.

Κανένας άνθρωπος δε μπορεί να πει ότι είναι αληθινά μορφωμένος αν δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τα διανοητικά του χαρίσματα σε δημιουργικό έργο. Και κανένα έργο, όσο κι αν μας κοστίσει, δε θα είναι διαρκές αν δεν στοχεύει προς την αιωνιότητα. Μόνο ότι γίνεται με ένα πνεύμα θυσίας και λατρείας θα διαρκέσει για πάντα.

Όταν ο άνθρωπος μετατρέπεται σε σκεπτόμενο ον, ένα σπουδαίο έργο γίνεται. Όταν ο διανοούμενος-σκεπτόμενος γίνει λατρευτής-προσκυνητής, τότε ένα ακόμη μεγαλύτερο βήμα προς την ολοκλήρωση έχει γίνει. Όταν ο διανοούμενος-προσκυνητής έχει πια βρει το δρόμο του στο έργο της υπηρεσίας της ανθρωπότητας κι έχει βάλει όλο του το είναι σ' αυτό, τότε έχει αρχίσει πια να προσεγγίζει την ομοίωση του Χριστού και την αποκατάσταση της ουράνιας εικόνας που καταστράφηκε κατά την πτώση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου