Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Η ΒΟΛΙΚΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑ

Ας παίρνουμε μαθήματα. Η φημισμένη διακήρυξη που αποδίδεται στον ποιμένα Μάρτιν Νιμόλερ για την αδράνεια των Γερμανών διανοούμενων ύστερα από την εμφάνιση των Ναζιστών, και για την εκκαθάριση των κοινωνικών ομάδων που αντιτίθενταν σε αυτούς, τη μία μετά την άλλη.

"Πρώτα ήρθαν ενάντια στους κομμουνιστές,
και δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.

Ύστερα ήρθαν ενάντια στους συνδικαλιστές,
και δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.
...
Μετά ήρθαν ενάντια στους Εβραίους,
και δεν μίλησα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος.

Στη συνέχεια ήρθαν ενάντια στους Καθολικούς,
και δεν μίλησα, γιατί ήμουν Προτεστάντης.

Στο τέλος ήρθαν ενάντια σ' εμένα,
αλλά δεν υπήρχε κανείς να διαμαρτυρηθεί γι' αυτό".
Μάρτιν Νιμόλερ (1892-1984).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου