Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΙΣΤΙΩΝ - A.W. TOZER


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21

ΠΩΣ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ


Θεωρώ ότι το σπουδαιότερο πράγμα στον κόσμο δεν είναι τόσο το πού στεκόμαστε, όσο το προς ποια κατεύθυνση κινούμαστε. Για να φτάσουμε στο λιμάνι του ουρανού, πρέπει μερικές φορές να πλέουμε μαζί με τον άνεμο και κάποιες άλλες φορές ενάντια σ’ αυτόν, όμως πλέουμε, δεν παρασυρόμαστε, ούτε μένουμε αγκυροβολημένοι.
Oliver Wendell Holmes.


Ένα από τα προβλήματα που συναντώνται πιο συχνά από σοβαρούς Χριστιανούς είναι το πώς να διακρίνουν το θέλημα του Θεού σε μια δοθείσα κατάσταση.

Αυτό δεν είναι κάτι ασήμαντο. Για αμέτρητες χιλιάδες Χριστιανών είναι ζωτικά σημαντικό. Η ειρήνη της ψυχής τους εξαρτάται πάνω στη γνώση ότι ο Θεός τους οδηγεί πραγματικά και η αποτυχία τους στο να είναι σίγουροι ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει, καταστρέφει την εσωτερική τους ηρεμία και τους γεμίζει με αβεβαιότητα και φόβο. Πρέπει να λάβουν βοήθεια αν είναι να ξαναβρούν την εμπιστοσύνη τους. Αυτή λοιπόν είναι μια σεμνή προσπάθεια να τους παρέχουμε κάποια βοήθεια.

Πρωταρχικά είναι απόλυτα ουσιώδες το να είμαστε εντελώς αφιερωμένοι στο να τιμούμε το Θεό και να παραδοθούμε στην κυριότητα του Ιησού Χριστού. Ο Θεός δε θα μας οδηγήσει παρά μόνο για τη δόξα Του και δε μπορεί να μας οδηγήσει αν αντιστεκόμαστε στο θέλημά Του. Ο ποιμένας δε μπορεί να οδηγήσει ένα πεισματάρικο πρόβατο. Η πονηρή πρακτική να θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Θεό πρέπει να εγκαταλειφθεί. Αντί να προσπαθούμε να κάνουμε το Θεό να πραγματοποιήσει τους στόχους μας, πρέπει να υποτάξουμε τους εαυτούς μας με χαρά στο Θεό και να Τον αφήσουμε να επιτύχει τους δικούς Του σκοπούς.

Τώρα, αν δεχθούμε ως δεδομένο ότι είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στο Θεό και με πλήρη διάθεση να Τον υπακούσουμε, μπορούμε να περιμένουμε ότι θα μας οδηγήσει. Τα εδάφια που διδάσκουν αυτή την αλήθεια είναι τόσο πολλά, που δεν ξέρει κανείς από πού ν’ αρχίσει. Αυτό που μένει από μας είναι το να πιστέψουμε ότι εννοούν αυτό που λένε.

Οι διάφορες επιλογές που αντιμετωπίζουμε σαν Χριστιανοί σε καθημερινή βάση, έχουν να κάνουν με τέσσερα μόνο πράγματα: 
  1. Αυτές που έχουν να κάνουν με το εμφατικό «όχι» του Θεού. 
  2. Αυτές που έχουν να κάνουν με το εμφατικό «ναι» του Θεού αντίστοιχα.
  3. Αυτές που έχουν να κάνουν με τις δικές μας αγιασμένες επιλογές, και…
  4. Αυτές τις λίγες και σπάνιες περιπτώσεις όπου δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες, που να να μας επιτρέπουν να πάρουμε σωστές αποφάσεις και που γι’ αυτό το λόγο απαιτείται κάποια ειδική οδηγία από τον Κύριο προκειμένου να αποφύγουμε σοβαρά λάθη.

Άσχετα με το τι λένε οι διάφοροι «θετικιστές», οι Γραφές έχουν πολλά να μας πουν σχετικά με πράγματα που ο Θεός δε θέλει να κάνουμε. Κάθε κάλεσμα σε μετάνοια, είναι ένα κάλεσμα σε μια αρνητική, αλλά και σε μια θετική ηθική πράξη. «Πάψε να κάνεις το κακό, μάθε να κάνεις το καλό», είναι μια ορθή επιτομή των ηθικών διδασκαλιών της Βίβλου.

Σημειώστε αυτό σαν αλάνθαστο κανόνα: Ποτέ μη ζητάς την οδηγία του Θεού όσον αφορά μια πράξη που είναι απαγορευμένη στο Λόγο του Θεού. Το να κάνεις κάτι τέτοιο είναι σα να παραδέχεσαι ότι είσαι ανειλικρινής.

Και πάλι, οι προφήτες, οι ψαλμωδοί, οι απόστολοι κι ο ίδιος ο Κύριός μας, όλοι μαζί, μας δείχνουν το δρόμο προς την ορθή υπακοή. Ο ζυγός του είναι καλός, το φορτίο του απαλό και δίνει χάρη οπότε αυτός ας είναι ο δεύτερος κανόνας: Ποτέ μη ζητάς την οδηγία του Κυρίου όσον αφορά μια πράξη που ξεκάθαρα απαιτείται από τις Γραφές.

Τώρα μια ευχάριστη αλήθεια που συχνά παραβλέπουμε στην απεγνωσμένη αναζήτησή μας για το θέλημα του Θεού είναι ότι στην πλειοψηφία των αποφάσεων που απαιτούνται στις επίγειες ζωές μας, ο Θεός δεν εκφέρει γνώμη αλλά αφήνει στη δική μας προτίμηση το τι θα αποφασίσουμε. Μερικοί Χριστιανοί βρίσκονται μέσα σε ένα σύννεφο αβεβαιότητας, ανησυχώντας για το ποιο επάγγελμα να διαλέξουν, ποιο αμάξι να αγοράσουν, σε ποιο σχολείο να πάνε, πού να μείνουν, και ένα σωρό από άλλα θέματα, όταν ο Κύριος τους έχει αφήσει ελεύθερους να ακολουθήσουν τις προσωπικές τους προτιμήσεις, οδηγούμενες μόνο από την αγάπη τους γι’ Αυτόν και για τους συνανθρώπους τους.

Επιφανειακά φαίνεται πιο πνευματικό το να ζητάς την οδηγία του Θεού, αντί να προχωράς μπροστά και να εκτελείς το προφανές. Αλλά δεν είναι. Αν ο Θεός σου έδινε ένα ρολόι, θα φαινόταν πιο τιμητικό γι’ Αυτόν το να Τον ρωτάς συνέχεια την ώρα, ή το να κοιτάς το ρολόι; Αν ο Θεός έδινε μια πυξίδα σ’ ένα ναύτη, θα Τον ευχαριστούσε περισσότερο να βλέπει το ναύτη να προσεύχεται αγωνιωδώς για να του πει ο Θεός ποια κατεύθυνση ν’ ακολουθήσει, ή να τον βλέπει να χρησιμοποιεί την πυξίδα που του χάρισε;

Εκτός από αυτά που είναι με βεβαιότητα απαγορευμένα ή επιτρεπόμενα και απαιτούμενα, είναι θέλημα Θεού το να είμαστε ελεύθεροι να εξασκούμε την ίδια μας τη νοήμονα επιλογή. Ο ποιμένας οδηγεί τα πρόβατά του αλλά δεν ασχολείται με το σε ποιο κομμάτι του γρασιδιού συγκεκριμένα θα βοσκήσουν την κάθε στιγμή της ημέρας. Σχεδόν σε όλα όσα αφορούν την καθημερινή μας ζωή στη γη, ο Θεός χαίρεται με ό,τι χαιρόμαστε κι εμείς. Θέλει να είμαστε ελεύθεροι σαν τα πουλιά να πετάμε ψηλά και να ψάλλουμε τους ύμνους μας σ’ Αυτόν. Η επιλογή του Θεού για μας μπορεί να μην είναι μία μόνο, αλλά οποιαδήποτε από ένα αριθμό πιθανών επιλογών. Ο άνδρας ή η γυναίκα που ολοκληρωτικά και χαρούμενα παραδίδεται στο Θεό, δε θα κάνει λανθασμένη επιλογή. Κάθε επιλογή του θα είναι η σωστή.

Όμως τι γίνεται σ’ εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις όπου πολλά διακυβεύονται, δεν έχουμε ξεκάθαρη βιβλική οδηγία κι ωστόσο υποχρεούμαστε να επιλέγουμε ανάμεσα σε δύο πιθανές διαδρομές; Σε τέτοιες περιπτώσεις έχουμε την πιστή υπόσχεση του Θεού ότι θα μας καθοδηγήσει άμεσα. Εδώ, για παράδειγμα, είναι δύο χωρία από το Λόγο του Θεού:

«Αν κάποιος από σας είναι ελλιπής σοφίας, ας ζητήσει από το Θεό, που δίνει σε όλους ελεύθερα και δεν κοροϊδεύει κανέναν, και θα του δοθεί. Όμως ας ζητήσει με πίστη χωρίς να ταλαντεύεται.» (Ιάκωβος 1:5,6).
Έτσι λέει ο Κύριος, ο Άγιος του Ισραήλ: Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου που σε διδάσκω για να ωφεληθείς, που σε οδηγώ ποιο δρόμο ν’ ακολουθήσεις.» (Ησαΐας 48:17).

Φέρε το πρόβλημά σου στο Θεό. Υπενθύμισέ Του αυτές τις υποσχέσεις. Μετά σήκω και κάνε ό,τι σου φαίνεται καλύτερο. Όποια επιλογή κάνεις θα είναι η σωστή. Ο Θεός δε θα επιτρέψει να κάνεις λάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου